Co přidat do jídelníčku v červnu?

Díky hojnému množství srážek se na zahrádce daří teplotně méně náročným rostlinám, které nám mohou zpestřit náš jídelníček. Na zahrádce aktuálně sklízíme ředkvičky, řeřichu a pažitku. Ředkvičky můžeme zakusovat jako přílohu ke studené kuchyni, zvýšit jimi pikantnost zeleninového salátu nebo udělat pomazánku. Řeřicha nám na zahrádce hodně expanduje, proto ji často využíváme jako zelenou nať do polévek, na ochucení nočků do polévky nebo pro oživení svačinky ji nasypeme přímo na namazané pečivo. Pažitku velmi rádi přidáváme do míchaných vajíček.

Výhodou ředkviček je poměrně velmi nízká energetická hodnota, takže si je můžeme bez obav dopřávat často i ve větším množství, pokud je máme rádi. Obsahují také hodně vitamínu C, takže nám pomohou podpořit naši imunitu při současných výkyvech počasí. U ředkviček nemusíme využívat pouze kořen, ale také nať např. na polévku nebo špenát. Pažitka je také bohatá na vitamín C, dále na vitamín A a betakaroten. Z minerálních látek obsahuje vyšší množství železa, vápníku, hořčíku, draslíku. Většinou jí však nekonzumujeme tak hojné množství, abychom díky pažitce dosáhli na příjem potřebných dávek těchto minerálních látek. Ale můžeme si jí náš jídelníček výborně zpestřit a ochutit.

Stále si ještě můžeme dopřát chřest, který se pěstuje i u nás, takže je v současné době i lokální plodinou. Můžeme jej výborně využít v teplé kuchyni ve formě krémových polévek, do rizota apod. Pokud máte skleník, tak už můžete sklízet první hlávky salátu. Právě hlávkový salát je výborným zdrojem vlákniny, která podporuje růst vhodných bakterií v našem střevě, což pozitivně ovlivňuje naši imunitu. Díky nízké energetické hodnotě se nemusíte bát sníst klidně i celou hlávku. Já osobně na domácí hlávkový salát nedám dopustit a již několikrát jsem zvládla sníst celou mísu na posezení. Jelikož nemám skleník, tak čekám, až mi ten můj venkovní salátek konečně doroste.

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Stáhněte si e-book zdarma

Jak zhubnout bez hladovění

V novém e-booku najdete:

✔ Jak si upravit stravu na hubnutí
✔ Jak při hubnutí nehladovět
✔ 7denní jídelníček zdarma
✔ Strategie hubnutí

Komentáře

Přidat komentář

  • Nejčtenější články
  • Odběr článků

    Aby vám žádný článek neutekl, přihlaste se k odběru nových blogových článků a já vám je ještě čerstvé pošlu do vaší e-mailové schránky.