8 zabijáků letního hubnutí

Proč nemůžete v létě zhubnout?

Na léto se všichni těšíme a dost často si od něj slibujeme to, že vyladíme svoji figuru. Myslíme si totiž, že když je v létě k dispozici více čerstvé zeleniny a máme více pohybu venku, tak přece musíme nějaké to kilo zhubnout. Jenže většinou je opak pravdou. Proč? V dnešním článku si odhalíme zabijáky, které nám naši snahu můžou zkazit.

1. Nepravidelný režim

V létě máme většinou mnohem více aktivit, cestujeme, navštěvujeme se, chodíme později spát, takže se nám změní denní režim. Díky tomu se nám může posunout zaběhnutý časový režim jednotlivých jídel. Jakmile začnete jíst více nepravidelně, tak vaše tělo zpozorní a začne si raději šetřit energii na „horší časy“, protože neví, kdy zase dostane najíst. Takže pozor na to! I přes určité nepravidelnosti v letním režimu byste měli jíst maximálně po 3-4 hodinách. Delší pauzy od jídla mohou být pro tělo signál, že je jídla nedostatek, a začne si šetřit tukové zásoby.

2. Alkohol

Říká se, že alkohol je metla lidstva, ale já bych dodala, že také hubnutí. Je to jeden z nejčastějších důvodů, proč nehubnete. Jednak v alkoholu samotném přijmete velké množství energie, ale následně jeho metabolizování v těle zabrání odbourávání tuků. Takže alkohol blokuje hubnutí hned dvakrát.

3. Melouny

Většinou všude čtete, jak je meloun samá voda a že je na hubnutí úplně skvělý? Na množství 100 g je to skutečně pravda. Jenže se už zapomíná na to, že ho nikdo nesní jen uvedených 100 g, ale většinou si dopřejeme pořádnou misku a někteří se nebojí vydlabat rovnou celou půlku. V takovém množství ho ale jíme skoro na kila, takže není problém sníst v melounu na posezení
7–30 sáčků cukru, které se servírují ke kávě.

4. Zmrzlina

Také milujete v horkém počasí příjemné osvěžení lahodnou zmrzlinou? Jenže smetanové a krémové zmrzliny jsou kalorickou bombou hned z několika důvodů. Jednak obsahují obrovskou nálož tuků, ale ještě poměrně dost cukru k tomu. Pokud se však nechcete letního osvěžení vzdát, dejte přednost lehkému ovocnému sorbetu nebo ovocnému nanuku. Ten sice bude obsahovat cukry, ale tuků tam bude minimum, takže si ušetříte docela dost přijaté energie. Nebo koukněte, jak si můžete vytvořit proteinovou zmrzlinu s minimem sacharidů i tuku.

5. Sportovní dovolená

Ano, čtete správně. Od sportovní dovolené si člověk většinou slibuje, že při takovém výdeji za týden z vás prostě musí nějaké to kilo dolů spadnout. Jenže po návratu valíte oči, protože máte naopak ještě kila nahoru? Jak je to možné? Na aktivních dovolených se většinou spojí nepravidelný stravovací režim s nevhodnou nabídkou jídel na turistických místech a ještě s větší či menší dávkou alkoholu, takže se sejde mix hned tří zabijáků najednou. A na to je i nadměrný energetický výdej krátký.

6. Dresinky

Milujete v létě osvěžující zeleninové saláty? Jenže pokud k nim na dochucení použijete běžné dresinky nebo klasickou majonézu, tak se z nich může rázem stát kalorická pecka. Potom není divu, že z původně zamýšlené lehké večeře máte energeticky bohaté jídlo, díky kterému nehubnete. Pokud se dresinků nechcete vzdát, tak mám pro vás skvělý tip na dresinky, které tuky neobsahují a mají minimální energetickou hodnotu. S nimi si pochutnáte, a navíc hubnutí vůbec neohrozíte.

7. Grilovačky

Teplé letní večery svádí k posezení s přáteli a grilování různých dobrot. Jenže tyto akce v sobě mohou skrývat kombinaci více zabijáků hubnutí, jako je alkohol, meloun, dezert v podobě zmrzliny a tučný dresink ke grilované lahůdce. Po takové kombinaci je udržení váhy obrovský úspěch.

8. Ovoce

Na zahrádce dozrává spousta sladkých plodů, které při sbírání lákají k tomu, abyste si je strčili rovnou do pusy? Jenže takové nekontrolované zobání může vést k tomu, že sníte velké množství najednou a to vám přinese značnou dávku vitamínů, ale také jednoduchých cukrů. Zkuste raději odolat a ovoce si nasbírejte do misky a zařazujte si ho kontrolovaně do jídelníčku. Jen tak neuděláte chybu, která by vaši váhu ohrozila.

Teď už víte, jaké nástrahy na vás v létě číhají a jak se jim můžete vyhnout. Pokud ale chcete i přesto nastartovat hubnutí právě teď, tak si stáhněte níže můj e-book zdarma Jak zhubnout bez hladovění, ve kterém vám předám spoustu hodnotných informací ohledně úspěšného hubnutí.

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

Stáhněte si e-book zdarma

Jak zhubnout bez hladovění

V novém e-booku najdete:

✔ Jak si upravit stravu na hubnutí
✔ Jak při hubnutí nehladovět
✔ 7denní jídelníček zdarma
✔ Strategie hubnutí

Komentáře

Přidat komentář

  • Nejčtenější články
  • Odběr článků

    Aby vám žádný článek neutekl, přihlaste se k odběru nových blogových článků a já vám je ještě čerstvé pošlu do vaší e-mailové schránky.